Zgodnie ze sprawozdaniem Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Drobiowego stan rachunku Funduszu wyniósł w dniu 1 stycznia 2019 roku 8,5 mln zł. W 2018 roku na konto Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego wpłynęło od hodowców z całej Polski 9,1 mln złotych. Najwięcej, bo ponad 20% wpłacili hodowcy z woj. mazowieckiego, a po 19% producenci drobiu z warmińsko-mazurskiego i wielkopolskiego. Z tej kwoty prawie 0,5 mln zł zostało przekazane za obsługę funduszu na rachunek Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który administruje funduszem, zgodnie z rozporządzeniem ministerstwa rolnictwa.
W 2018 roku z funduszu dofinansowano lub w całości sfinansowano 44 zadania, na łączną kwotę 10,5 mln zł. W 2019 roku na realizację poszczególnych zadań przeznacza się łącznie kwotę 13,3 mln zł.
Wybrane zadania finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego w 2019 roku
Zadanie |
Podmiot |
Kwota, zł |
Indyk smakuje |
Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu |
300 000 |
Polskie mięso drobiowe warte zachodu |
Zrzeszenie Rolników i Producentów Drobiu Indyk Lubuski |
250 000 |
Wsparcie sprzedaży polskiego mięsa drobiowego na rynkach Chin i Japonii |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
1 050 000 |
Skladki do organizacji branżowych |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
312 516 |
Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
798 000 |
Promocja polskiego drobiu na targach IFE 2019 |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
500 000 |
Promocja polskiego drobiu na targach ANUGA 2019 |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
950 000 |
Europejski Indyk pod skrzydłami jakości |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
2 025 000 |
Kurczak na deptaku w Ciechocinku |
Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu |
350 000 |
Jakość z polskim certyfikatem |
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego |
377 370 |
Polska Akademia Certyfikowanego Mięsa QAFP 2019 |
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego |
700 000 |
Marka Polskie Mięso/Polska smakuje |
Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego |
800 000 |
Wsparcie ekspansji polskiego sektora drobiarskiego na rynku RPA i Indii |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
375 000 |
Kształtowanie wzorców konsumenckich nt. mięsa drobiowego poprzez edukację i zaangażowanie we wspólne działania |
Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza |
400 000 |
Zwalczanie mitów na temat szkodliwych właściwości mięsa drobiowego wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych |
Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj |
800 000 |
….. |
…… |
|
Razem |
13 305 256 |
źródło: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa