Artykuły

Na co idą pieniądze z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego?

Drukuj

 

Fotolia 58207152 Subscription Monthly XL 320x200

Zgodnie ze sprawozdaniem Komisji Zarządzającej Funduszem Promocji Mięsa Drobiowego stan rachunku Funduszu wyniósł w dniu 1 stycznia 2019 roku 8,5 mln zł. W 2018 roku na konto Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego wpłynęło od hodowców z całej Polski 9,1 mln złotych. Najwięcej, bo ponad 20% wpłacili hodowcy z woj. mazowieckiego, a po 19% producenci drobiu z warmińsko-mazurskiego i wielkopolskiego. Z tej kwoty prawie 0,5 mln zł zostało przekazane za obsługę funduszu na rachunek Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który administruje funduszem, zgodnie z rozporządzeniem ministerstwa rolnictwa.

W 2018 roku z funduszu dofinansowano lub w całości sfinansowano 44 zadania, na łączną kwotę 10,5 mln zł. W 2019 roku na realizację poszczególnych zadań przeznacza się łącznie kwotę 13,3 mln zł.

 

Wybrane zadania finansowane z Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego w 2019 roku

Zadanie

Podmiot

Kwota, zł

Indyk smakuje

Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu

300 000

Polskie mięso drobiowe warte zachodu

Zrzeszenie Rolników i Producentów Drobiu Indyk Lubuski

250 000

Wsparcie sprzedaży polskiego mięsa drobiowego na rynkach Chin i Japonii

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

1 050 000

Skladki do organizacji branżowych

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

312 516

Ochrona wizerunku polskiego sektora drobiarskiego na rynku krajowym

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

798 000

Promocja polskiego drobiu na targach IFE 2019

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

500 000

Promocja polskiego drobiu na targach ANUGA 2019

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

950 000

Europejski Indyk pod skrzydłami jakości

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

2 025 000

Kurczak na deptaku w Ciechocinku

Polski Związek Zrzeszeń Hodowców i Producentów Drobiu

350 000

Jakość z polskim certyfikatem

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

377 370

Polska Akademia Certyfikowanego Mięsa QAFP 2019

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

700 000

Marka Polskie Mięso/Polska smakuje

Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego

800 000

Wsparcie ekspansji polskiego sektora drobiarskiego na rynku RPA i Indii

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

375 000

Kształtowanie wzorców konsumenckich nt. mięsa drobiowego poprzez edukację i zaangażowanie we wspólne działania

Krajowa Rada Drobiarstwa - Izba Gospodarcza

400 000

Zwalczanie mitów na temat szkodliwych właściwości mięsa drobiowego wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Krajowa Federacja Hodowców Drobiu i Producentów Jaj

800 000

…..

……

 

Razem

 

13 305 256

źródło: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa