Strefa Trzoda

Festiwal wieprzowiny w Drzeczkowie

W dniach 8/9 września 2012 w miejscowości Drzeczkowo w woj. Wielkopolskim odbył się Festiwal wieprzowiny organizowany pod patronatem Krajowego Związku Grup Producentów Rolnych, a honorowy patronat nad imprezą objęło Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Pierwsza część spotkania upłynęła w naukowej atmosferze, a motywem przewodnim wykładów było hasło „JAKOŚCIOWA WIEPRZOWINA – przeszłość czy przyszłość?“.

 

 

Przedstawiciele największych grup producenckich związanych z zakładami ubojowymi Salus zostali powitani przez Dyrektora Generalnego Janusza Wojtczaka. W pierwszej części uczestnicy konferencji wysłuchali niezwykle ciekawych wykładów dra nauk weterynaryjnych Mariana Porowskiego „Obciążenie immunologiczne tuczników vs jakość ilość surowca po uboju”; dra Jerzego Pastuszaka „Żywienie tuczników w ostatnim okresie tuczu vs jakość mięsa i wydajność rzeźna” oraz dra Grażyny Czyżak-Rumowskiej „Wpływ genotypu świń i wybranych czynników środowiskowych na jakość mięsa wieprzowego”.


Ranga spotkania została potwierdzona przybyciem przedstawiciela Resortu Rolnictwa Ministra Rolnictwa S. Kalemby, który podczas spotkania odniósł się do aktualnych problemów żywo dotykających producentów trzody chlewnej. Na spotkanie dzięki uprzejmości organizatorów zostali zaproszeni także przedstawiciele firmy Golpasz, którzy jako dostawcy mieszanek paszowych i koncentratów mieli okazję spotkać się z dużą grupą aktualnych klientów, a także wymienić doświadczenia z innymi hodowcami trzody chlewnej związanymi z Zakładami Ubojowymi Salus. Ponieważ produkcja wysokojakościowej wieprzowiny, która trafia na stoły najbardziej wymagających klientów nie może powstawać w oderwaniu od specjalistycznego żywienia Dyrektor Marketingu Golpasz S.A. Jarosław Górski oraz Specjaliści ds. Trzody Chlewnej Leszek Walkowiak i Marek Rydlik mogli usłyszeć bezpośrednio od zainteresowanych producentów trzody chlewnej sugestie dotyczące jeszcze silniejszego powiązania współpracy.
Zwieńczeniem pierwszego dnia była uroczysta kolacja, w czasie której można było oddać się degustacji jakościowej wieprzowiny oznaczonej znakiem QAFP.

 

 

 


Działania tego typu nastawione na promocję wieprzowiny mają na celu zahamowanie tendencji spadkowej spożycia wieprzowiny w naszym kraju. Ale aby tego dokonać konieczna jest dobra i efektywna współpraca pomiędzy partnerami biznesowymi w całym sektorze trzodowym. Serwowanie dietetycznej i smacznej wieprzowiny na otwartych spotkaniach dla konsumentów, to tylko jeden z elementów kampanii. Dla dobra krajowej świńskiej branży, trzymamy kciuki, aby pieniądze pozyskane z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego były dobrze i efektywnie spożytkowane. ■


Golpasz S.A.

© 2020 Pro Agricola dom wydawniczy